Med alle de digitale platforme vi har til rådighed i dag, kan endnu flere mennesker være en del af den gode oplevelse – af jeres gode oplevelse.
Det giver rigtig god mening for os og forhåbentlig også for jer.
Når I beder os om hjælp til at fortælle jeres historie, er det vigtigt at vi får det rette budskab frem til modtageren. Hos Kiwibirds har vi derfor stort fokus på storytelling. I samarbejde med dig sørger vi for at identificere den rette tone og personlighed i din kampagne. Vi har stor erfaring med kampagneudvikling og dit budskab er derfor i trygge hænder hos os, under hele udviklingsprocessen. Ydermere har du hos Kiwibirds en fast kontaktperson under processen.
Vi tænker som udgangspunkt i det fysiske møde, eventen, men vores kampagner lever ofte digitalt – og event-delen bliver content fremfor for selve kampagnen.
Med mere end 10 års eventerfaring har vi ret så mange gode oplevelser med i bagagen, og de er alle sammen udviklet af os – for og sammen med jer, verdens bedste kunder!
”STOP MATCH FIXING”
Match fixing er et stigende problem særligt inden for elitesport. Det fordærver og ødelægger både spillerne og sporten. Med fokus på dialog som bærende element, udviklede vi kampagnen ”Sig noget, hvis du ser noget”. I samarbejde med udvalgte specialister og partnere mobiliserede vi sammen med den brede trænerstab en række dialogmøder rundt om i landet. Når svære emner skal tages op og tabuer brydes ned, gøres det bedst ansigt til ansigt.
Se hele "STOP MATCH FIXING" kampagnen
Match fixing ødelægger sporten
Adskillige undersøgelser viser, at elitesport udfordres og trues af match fixing, og det ødelægger både spillere og sporten. Kulturministeriet og udvalgte partnere – herunder DBU, DIF og DOGA – havde derfor et ønske om at opbygge en tæt dialog med sportsudøvere landet over og samtidig sætte fokus på og øge kendskabet til den rådgivning, der eksisterer på området.
”Sig noget, hvis du ser noget”
Med kampagnen ”Sig noget, hvis du ser noget” blev der etableret en landsdækkende tur, hvor vi via trænere inviterede elitesportsudøvere til åbne dialogmøder, hvor også specialister og rådgivere deltog.
Hele tiltaget blev sparket i gang med et stort pressevent i samarbejde med FCK, hvor også daværende Kulturminister Bertel Haarder deltog.
Vi producerede desuden film, kampagnesite og informationsmateriale.
Walk the talk
Kiwibirds var kreativt lead bureau og udviklede kampagnen samt planlagde og afviklede alle dialogmøderne.
Med ”Sig noget, hvis du ser noget” samlede vi de vigtigste aktører inden for en kompliceret problemstilling og gav dem mulighed for sammen at komme et stort problem til livs.
Kampagnen gav god pressedækning og troværdig content til de involverede parters sociale medier.
”DANMARK LÆSER”
– I samarbejde med Kulturministeriet og 4000 bogorme fra hele landet var vi på gaden for at sprede den gode læseoplevelse.
I kampagneperioden opnåede vi en stigning på 50 procent på landsplan i kendskab, og der blev downloadet 60.000 flere bøger end normalt.
Det var faktisk lige før, at vi selv blev forbavsede over, hvor heftig en effekt det fysiske møde mellem mennesker fortsætter med at have i den digitale tidsalder.
Se hele "DANMARK LÆSER" kampagnen
Hvem gider at læse nu om dage?
Skønlitteraturen, og bogen som vi kender dem, er stærkt udfordret af de mange digitale tilbud. Men på tværs af generationer er der fantastisk meget viden og ro at hente i fordybelsen ved at læse en bog og træde ind i dens fortælling og univers.
Med ”Danmark Læser” ønskede Kulturministeriet at give dem, der normalt ikke læser bøger, en god læseoplevelse.
Pass it on
Gennem en landsdækkende tour og kampagne med engagerede læsere som ambassadører, fik vi opfordret og inspireret dem, der normalt ikke læser, til at åbne bøgerne og opleve de gode historier. ”Pass it on”-tankegangen var det bærende element under hele kampagnen, der bød på masser af gode vibes og historier og ingen løftede pegefingre.
4000 engagerede bogorme uddelte 100.000 bøger til danskere, der sjældent færdes i skønlitteraturens verden. Ydermere blev der downloadet 60.000 e-bøger.
Bogforum, biblioteker, boghandlere, forfattere og kendte støttede op om kampagnen.
Resultatet er den bedste historie af dem alle
#Danmarklæser var det mest brugte hashtag den 23/4-2015
51% af alle danskere kender til Danmark Læser
85% af danskerne synes godt/meget godt om Danmark Læser
55% af dem, der sjældent eller aldrig læser, synes godt/meget godt om kampagnen
Over 50.000 besøgte www.danmarklaeser.dk
Rækkevidden for facebook-opslag var 100.000+
Ca. 18.000 mennesker blev eksponeret af events på dagen
Landsdækkende presseomtale i Aftenshowet, TV2-Nyhederne, P4 og Politiken
”Danmark Læser” var en omfattende og yderst ambitiøs eventbåret kampagne. Vi kom i mål og mere til!
”Takket være kiwibirds’ koncept, dygtige projektledelse og afvikling blev
Danmark Læser Dagen en ubetinget succes med over 4.000 frivillige boguddelere, en betydelig kendskabsgrad i befolkningen og
ikke mindst 100.000 uddelte bøger”
Mette Bom, kampagnerådgiver, Kulturministeriet.
”HUSK RESPEKTEN”
Fair play handler om at huske respekten, både hvad angår spillet – men også respekten spillere imellem, på tribunen og omkring fodbold generelt. Med filmen sætter en lang række fodboldpersonligheder og almene danskere, ord på hvad fodbold er for dem. Med fokus på alt det positive sporten giver os, ønskede vi at markere de ting, som ikke skal være en del af fodboldens verden.
Se hele "HUSK RESPEKTEN" kampagnen
Hvad er fodbold for dig?
Fodbolden giver os mange ting – glæde, passion, fællesskab – og det er vigtigt at værne om netop disse stærke værdier, der opstår i og omkring banen, både ude i de små klubber og på de store stadions verden over.
Men der er desværre kort vej fra hyldest til mangel på respekt, både på banen og på tribunerne. Hvad der måske for nogen er et ligegyldigt tilråb, kan for andre ødelægge passionen omkring sporten og tage glæden fra dem.
kiwibirds fik af DBU til opgave at udvikle et univers, som på en fin måde fremhævede de positive egenskaber ved sporten – og tog afstand fra de negative.
Vær et godt forbillede og ”husk respekten”!
I den positive tones tjeneste udviklede vi kampagnen ”Husk Respekten” – en række små film til brug på egne sociale medier samt forskellige elementer ude i klubberne, der havde til formål at skabe dialog i cafeterierne, på sidelinjerne og i omklædningsrummene i idrætsforeninger landet over.
Positiv dialog er vejen til sejr
Med afsæt i en række kendte personligheder fra fodboldens verden, samt almindelige danskere i alle aldre, delte vi på en simpel vis budskabet om alt det gode fodbolden står for. Den simple form er med til at understrege alvoren i budskabet, og de enkelte menneskers åbenlyse glæde i filmen, repræsenterer det positive og fællesskabet.
”HUSK RESPEKTEN – OGSÅ PÅ SIDELINJEN”
Forældre, der mister besindelsen på sidelinjen til deres børns sportskampe, er et stigende problem. Med ”Husk Respekten”-kampagnen udviklede vi et univers, der – med et glimt i øjet – råbte forældrene op. I bedste jordnære kiwi-stil fik vi i samarbejde med DBU skabt en god positiv dialog i cafeterierne, på sidelinjen og i omklædningsrummene.
Se hele "HUSK RESPEKTEN - OGSÅ PÅ SIDELINJEN" kampagnen
Kan vi lige få kammertonen!
Rigtig mange af os har selv set og hørt det – måske endda selv prøvet det. Forældre på sidelinjen, der har svært ved at holde den gode tone, når de overværer deres børn dyrke sport, og det er faktisk et stigende problem inden for breddeidræt.
Kiwibirds fik af DBU til opgave at udvikle et univers, som på en humoristisk facon, kunne fungere som opråb til forældrene.
Vær et godt forbillede og ”husk respekten”!
I den positive tones tjeneste udviklede vi kampagnen ”Husk Respekten” – en række små film til brug på DBU’s egne kanaler samt forskellige kampagne-elementer, der havde til formål at skabe dialog i cafeterierne, på sidelinjerne og i omklædningsrummene i idrætsforeninger landet over.
Positiv dialog er vejen til sejr
Med et humoristisk glimt i øjet tog vi den kreative førertrøje på og skabte en kampagne, der blev modtaget med stor begejstring rundt om i landet. Den uformelle tone og bevidst udeladte belærende tone gjorde kampagnen til en naturlig katalysator for positiv dialog omkring problemstillingen. Og det var præcis, hvad DBU havde til hensigt at gøre, da de tog os med på holdet.
Skal vi hjælpe dig med at
vække en god historie til live?
Jeres historie er helt jeres egen og selvom I bærer rundt på en god historie eller et vigtigt budskab der skal ud, kan det være svært at formidle dette korrekt – og ikke mindst at få opmærksomhed. Hos Kiwibirds har vi erfaringen, ekspertisen og kendskabet til at realisere og dele jeres budskab.